Reclame maken

Juist ja. Reclame maken…….

Hoe dan??? Ik verkoop geen dingen. Ik wil gewoon dat een kind zich weer helemaal happy voelt. Moet ik daar reclame voor maken?

Slogan

Een kind is niet echt iets waar je mee goochelt. Kijk, een autodealer of supermarkt kan zijn producten lekker aanprijzen met een pakkende slogan: “Nu gratis uw auto rijklaar maken” of “Deze week 1+1 gratis” Ik kan geen reclame maken met dit soort slogans. Ik wil een kind graag helpen omdat ik dat kan en omdat een ouder vertrouwen in mij heeft om dit kind te mogen helpen.

Kindercoach droom

Maar als niemand van mijn bestaan af weet ga je toch nadenken wat de stappen kunnen zijn. Want zonder bekendheid geen kinderen, zonder kinderen geen praktijk, zonder praktijk geen kindercoach droom. (dit was een hele mond vol ja, maar de waarheid!)

Ik moet bekennen. Tot nu toe heb ik bij enkele supermarkten wel een kaartje opgehangen. Helaas mogen dat soort kaartjes maar twee weken blijven hangen. Die weken zijn zo voorbij. Dus ik wil iets beter.

Betekenis

Ik heb voor deze blog ook maar eens het woordenboek erbij gehaald. Volgens Van Dale betekent reclame ‘het geheel van middelen die worden ingezet om de verkoop te bevorderen, aanhangers te werven enz.’ En in precies die laatste drie woorden kan ik me wel vinden. Dus op naar reclame maken!

Scholen een mail sturen

Zo had ik me voorgenomen om alle scholen waar ik heb ingevallen een mail te sturen waarin ik mezelf aan zou prijzen. Totdat ik iets heel logisch tegenkwam op Facebook. Ik wil niet bekend worden op scholen. Ik wil bekend worden bij ouders!

Mijn volgende gedachten gingen dus over hoe ik zoveel mogelijk ouders kan bereiken met misschien wel hulp van al die scholen. En gelukkig heb ik daar wel een idee over. Maar daarvoor moet ik over een hele hoge drempel.

Ik ben geen haantje de voorste, brutaaltje of hoe je zo’n iemand ook wil omschrijven. Maar ik heb mezelf nu een opdracht gegeven die voorbij mijn comfortzone gaat. En eigenlijk stelt het niet eens zoveel voor, maar toch voelt het voor mij als ‘brutaal’.

Drempel

Ik ga namelijk een stukje schrijven over de werkwijze van een psychomotorisch kindercoach. Tekst en foto maar vooral heldere informatie. Als ik hiermee klaar ben en tevreden over ben dan ga ik dit naar scholen mailen met de vraag of ik in de nieuwsbrief mag komen te staan of dat er misschien een prikbord in school is waar ik op gehangen kan worden. Kijk……..en die mail……..dat is me toch een drempel om over te stappen! Maar in mijn geval is dat wel reclame maken. Het helpt ook om die olievlek die ik in een eerdere blog benoemde groter te maken. Dus ik moet die stap gewoon zetten!

Flyers

Ook ben ik aan het rondneuzen op internet voor flyers. Gewoon blaadjes die ik door de brievenbussen kan doen of die ik ergens neer kan en mag leggen. Net als visitekaartjes. Maar ik heb natuurlijk wel eisen. Wil het gelijk goed doen. En dat maakt het zo moeilijk. Ja, ik maak het mezelf zo moeilijk, weet ik. Zo ben ik…….

lachen achter hand smiley

Jouw hulp

Uiteraard is social media ook een perfecte vorm van reclame. Dit voelt ook best veilig. En daar heb ik je hulp bij nodig. Mocht je nog niet van de partij zijn, ik zou het onwijs gaaf vinden als je mijn Facebook pagina of Instagram pagina volgt. En liken/delen vind ik heel erg lief en heb ik ook nodig. Des te groter wordt mijn olievlek……..

Reclame

En dan ga ik in deze blog 1 keer een echte reclame maken, met slogan en al. Ken je iemand met kinderen en hoor je verhalen dat er misschien een kind hulp nodig heeft? Schroom niet, noem mijn naam, tag me, verwijs naar mij, ik word dan heel erg blij!! reclame tekst op mijn logo

 

Een hele fijne week. Geniet van het komende mooie weer. En op naar mijn eerste droomvanger en naar mijn volgende blog. Tot volgende week!!

 

Facebook Comments

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.